ODPOVED POTOVANJA ZARADI KORONAVIRUSA?

517

Zaradi koronavirusa so bili v Sloveniji in tudi v velikem številu drugih držav članic EU sprejeti ukrepi, zaradi katerih so za obdobje njihovega trajanja odpovedana vsa potovanja v tujino. Izpostavljamo odgovore na nekaj najpogostejših vprašanj v zvezi s pravicami potrošnikov v primeru odpovedi zaradi izrednih okoliščin:

Kakšne pravice ima potrošnik, če odpove potovanje?

Zaradi razglasitve epidemije in sprejetih vladnih ukrepov (ukinitev letalskega in drugega javnega prevoza) je jasno, da gre za takšne izredne okoliščine, zaradi katerih potovanje v času trajanja ukrepov ni mogoče. Zato ima potrošnik zaradi odpovedi potovanja pravico do povračila vseh že vplačanih zneskov. 

Ali lahko turistična agencija namesto vračila denarja prestavi potovanje na kasnejši čas ali pa si v primeru vračila denarja zadrži del plačila ?

Turistična agencija lahko namesto vračila denarja ponudi tudi druge rešitve, vendar je odločitev, ali bo zahteval vrnitev plačila ali pa sprejel ponudbo turistične agencije, pravica vsakega potrošnika in stvar njegove presoje, saj mora pri tem upoštevati svoje osebne okoliščine in koliko zaupa turistični agenciji.

Organizator potovanja mora vrniti potrošniku vsa opravljena plačila najpozneje v 14 dneh po odstopu od pogodbe brez kakršnih koli odbitkov.

Ali lahko odstopi le potrošnik, ki ima sklenjeno zavarovanje za riziko odpovedi potovanja ?

Ne, pravica potrošnika do odstopa od pogodbe brez odstopnine v primeru obstoja izrednih okoliščin je zakonska pravica in ni odvisna od tega, ali ima potrošnik sklenjeno zavarovanje za riziko odpovedi potovanja.

Kakšne pravice ima potrošnik, če potovanje zaradi izrednih okoliščin odpove turistična agencija?

Dejansko enake, kot če odpove potovanje potrošnik. Organizator potovanja je potrošniku dolžan vrniti vsa vplačila v roku 14 dni od odpovedi, lahko pa mu ponudi tudi drugačno rešitev (preložitev potovanja, ali izdaja vavčerja oz. vrednostnice), izbira pa potrošnik.

V primeru spora s ponudnikom iz druge države članice se lahko potrošnik obrne po pomoč na Evropski potrošniški center Slovenija, ki deluje pri Ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo (telefon: 01 400 3729).

Več: https://www.zps.si/index.php/potovanja-in-prevozi/turizem/10240-odpoved-potovanja-zaradi-izrednih-okoliscin-pravice-potrosnikov