Zveza potrošnikov Slovenije je tudi letos testirala sredstva za zaščito pred soncem, tako za obraz kot za celo telo in tudi za otroke. Ali je res treba vsako leto kupiti nov izdelek za sončenje? Je res, da tisti, ki je ostal od lanskega leta, ni več učinkovit?
Skupaj s partnerji iz drugih evropskih potrošniških organizacij, s katerimi sodelujejo pri testu izdelkov za zaščito pred soncem, so preverili učinkovitost osmih krem, ki so bile dobro ocenjene na lanskem testu.
Rezultat: šest od osmih izdelkov je uspešno prestalo ponovni preizkus učinkovitosti. Od dveh, ki preizkusa nista prestala, je bil eden že na prvi pogled oporečen, saj sta se oljni in vodni del ločila.
Za varnejšo ponovno uporabo?
- Izdelek mora imeti nespremenjeno konsistenco. Če pri iztiskanju iz embalaže namesto kreme priteče olje, ne oklevajte – izdelek zavrzite.
- Izdelek mora imeti nespremenjeno barvo in/ali vonj. V nasprotnem primeru je lahko neučinkovit, povzroči lahko tudi draženje kože.
- Izdelek po vrnitvi z dopusta shranite v suhem, temnem in hladnem prostoru.
- Na embalaži označite, kdaj ste jo odprli. Preverite oznako PAO, ki pove, koliko mesecev po odprtju je izdelek še uporaben. To je sicer okvirna vrednost, naš test je pokazal, da je izdelek lahko učinkovit tudi po preteku 14 mesecev, čeprav je na embalaži navedeno 12 mesecev.
- Pričakovati, da bi lahko isti izdelek uporabili tri poletja zapored, je pretirano.
- Če že vnaprej veste, da izdelka ne boste uporabili in ga boste prihranili za drugo leto, kupite izdelek z zelo visokim zaščitnim faktorjem 50+.
Ugotovitve ne veljajo za izdelke, ki vsebujejo mineralna UV-filtra in octocrylene.
Vas zanima, kako so testirali in kako je potekal stresni tekst? Več preberite tukaj.