Z REDNO VADBO DO VITALNEGA TELESA IN DUHA

    414

    Se spomnite Leona Štuklja, slovenskega telovadca in olimpionika ter pravnika, rojenega 1898 v Novem mestu? Ne dvomimo, da imate živo pred očmi njegovo gibčno postavo in živahen um.

    Naj takoj zapišemo, da od starejših ne pričakujemo vaj v gimnastičnem slogu, vseeno pa poudarjamo, da jim bodo vaje, čeprav zelo zmerne, izjemno koristile pri ohranjanju dolgoročne vitalnosti in volje do uživanja življenja.

    Koristi redne telesne vadbe za starejše

    Za odrasle, starejše od 65 let, je fizična aktivnost izjemnega pomena za ohranjanje zdravja in vitalnosti telesa, umskih sposobnosti in duha.  Fizična aktivnost, s katero se ukvarjajo starejši, naj bo zmerna in prilagojena tako, da jim bo v veselje. Med fizično aktivnost štejemo tudi tisto, ki jo opravljajo ‘sproti’ in skoraj nevede: hoja, ples, vrtnarjenje, kolesarjenje, plavanje, druženje s prijatelji ob tenisu ipd.

    Priporočila za telesno vadbo

    Da bi izboljšali kardiorespiratorno in mišično vzdržljivost, zdrave kosti, zmanjšali možnost raznih bolezni in pojava depresije ter vzdrževali sposobnosti pomnenja, zdravniki priporočajo zmerno telesno aktivnost:

    1.    Starejši bi se morali tedensko vsaj 150 minut ukvarjati z zmerno telesno aktivnostjo ali vsaj 75 minut z živahnejšo aerobno fizično aktivnostjo oziroma s kombinacijo obojega.

    2.     Aerobno aktivnost naj bi izvajali vsaj 10 minut skupaj.

    3.    Za dodatno korist za zdravje naj bi starejši povečali zmerno telesno aktivnost na 300 minut tedensko oziroma živahnejšo aerobno aktivnost na 150 minut tedensko.

    4.    Tudi starejši, ki so manj gibljivi, bi v svoj dan morali vključiti vsaj nekaj telesne aktivnosti, s katero bi izboljšali svoje ravnotežje, pomagala bi jim pri preprečevanju padcev.

    5.    Starejši naj bi vsaj dvakrat tedensko izvajali tudi aktivnosti za krepitev mišic, ki vključujejo vse glavne mišične sklope.

    6.    Če zaradi zdravstvenih težav ne morejo doseči priporočenih fizičnih aktivnosti, naj bodo fizično aktivni toliko, kolikor jim to dopušča zdravje in njihove sposobnosti, oziroma naj se o tem posvetujejo z zdravnikom.

    Na splošno, raziskave kažejo, da imajo tisti, ki so redno telesno aktivni, v primerjavi z manj aktivnimi starostniki

    –    nižjo smrtnost vseh tipov, manj: srčno-žilnih obolenj, težav z visokim krvnim pritiskom, kapi, diabetesa tipa 2, raka črevesja in dojke, izkazujejo boljšo mišično pripravljenost in kardiorespiratorno zmogljivost, imajo bolj zdravo gostoto kosti in v splošnem bolj zdravo telo

    –    redna fizična aktivnost učinkovito preprečuje bolezni srca in ožilja, diabetes tipa 2, povečuje gostoto kosti, zmanjša se možnost poškodb zaradi  padcev

    –    fizična aktivnost ohranja zdrave možgane: tisti, ki so fizično aktivni, so na splošno bolj zdravi in imajo boljše sposobnosti pomnenja.

    Z redno vadbo do vitalnega telesa in duha visoko v starosti

    Kako izvajati redno fizično aktivnost je stvar vsakega posameznika. Ni enega recepta za vse. Morda povprašajte vašega osebnega zdravnika, ali se po nasvet oglasite v bližnjem športnem centru.
    Pomagate pa si lahko tudi z internetom. Preverite, kakšna je ponudba in najdite kaj primernega zase. Kar nekaj kakovostne športne opreme, namenjene tudi starejšim lahko najdete tukaj: OPREMA TRGOVINA
    Za primer, klikite: SOBNA KOLESA

    Več informacij:

    http://oprematrgovina.com

    narocila@oprematrgovina.com

    GSM: 051 266 699

    Prejšnji članekKO POSTANEJO STARŠI ODVISNI OD NAŠE POMOČI
    Naslednji članekBREZPLAČNO PREDAVANJE UREJENE OSEBNE FINANCE