KAKŠNE SO PRAVICE PRI SEZONSKIH RAZPRODAJAH

    547

    V ponedeljek se pričnejo sezonske razprodaje – poznate svoje pravice?

    Kot na ZPS vsako leto poudarjajo, mora biti blago na razprodaji brezhibno, razen če ni posebej označeno, da gre za blago z napako. V primeru, da se izkaže, da ima izdelek stvarno napako, ima potrošnik pravico uveljavljati reklamacijo. Torej ima takšne pravice, kot če bi kupil blago v redni prodaji, torej v času izven sezonskih razprodaj.

    Trgovec brezhibnega izdelka ni dolžan sprejeti nazaj

    V primeru, da potrošnik na razprodaji kupi izdelek, s katerim ni nič narobe, pa ga kljub temu ne želi imeti, trgovec takega izdelka ni dolžan sprejeti nazaj. Od poslovne prakse vsakega posameznega trgovca je odvisno, kako bo obravnaval potrošnikovo zahtevo, poudarjo na ZPS. Če trgovec takšen izdelek zamenja, ali izstavi dobropis, se to šteje za dober poslovni običaj.

    In če gre kljub vsemu kaj narobe?

    Za nadzor nad upoštevanjem pravil, ki veljajo za sezonske razprodaje so pristojne lokalne izpostave Tržnega inšpektorata po Sloveniji.

    Potrošniki nas opozarjajo na nepošteno poslovno prakso

    Največ pritožb potrošnikov v ZPS pravni pisarni se sicer vsako leto nanaša na nepravilno označevanje cen popusta oz. na tiste primere, ko trgovci tik pred razprodajo cene izdelkov dvignejo in jih nato ob razprodaji znižajo, s tem pa prikažejo višji odstotek znižanja, ki potrošnike zvabi k nakupu. Takšna poslovna praksa je nepoštena in jo Tržni inšpektorat lahko kaznuje.

    Nasvet ZPS

    Kljub temu, da so v času razprodaj številni izdelki na voljo po ugodnejši ceni, naj pri odločitvi za nakup ne prevlada cena, ampak dejstvo, da potrošnik nek izdelek dejansko potrebuje.

    Več na www.zps.si

    Prejšnji članekSLOVESEN ZAKLJUČEK VESELEGA DECEMBRA
    Naslednji članekOBČASNO IN ZAČASNO DELO UPOKOJENCEV