Zaradi zahtev po močni avtentikaciji banke uvajajo nove načine vstopa v spletne banke. Pa je za to potrebna uporaba pametnega telefona? Kaj preostane potrošnikom, ki pametnega telefona nimajo? Če je to edina možnost, ki jo banka ponuja, ne morejo uporabljati spletne banke.
Edina banka, ki omogoča le prijavo s pametnim telefonom, je NLB. V njihovo spletno banko potrošniki vstopajo z enkratnim geslom OPT, ki se generira v mobilni aplikaciji na pametnem telefonu.
Ker gre za največjo banko pri nas, se je na ZPS s pritožbami obrnilo večje število njihovih komitentov. Banka pa svojo odločitev utemeljuje z zahtevo po »močni avtentikaciji in najvišjimi varnostnimi smernicami«.
Na ZPS se zavzemamo, naj imajo vsi potrošniki možnost izbire, da lahko spletno banko (še naprej) uporabljajo tudi brez pametnega telefona.
Banke ponujajo različne rešitve, večina svojim uporabnikom ponuja dve ali celo tri možnosti.
Za tiste, ki nimajo (ali ne želijo imeti) pametnega telefona, so na voljo:
- strojni/fizični generatorji gesel, prenosni čitalci kartic,
- kvalificirana digitalna potrdila,
- kombinacija uporabniškega imena, gesla in SMS kode
- uporabniški račun Rekono.
Vse to lahko torej uporabite za vstop v spletno banko brez pametnega telefona.
Več: ZPS.si