TOALETNI PAPIR: KATERI JE BOLJŠI?

    945

    Uporabljamo ga vsi, vsak dan, večkrat. Na ZPS pa so toaletni papir tokrat prepustili laboratorijskim preizkusom, tisto pravo, prefinjeno oceno občutka mehkobe in splošne uporabnosti pa potrošnikom, ki so se odzvali na povabilo k testiranju.


    Na testiranju so vzeli pod drobnogled 17 vzorcev trislojnega toaletnega papirja, ki je tudi glede na spletno anketo ZPS pri Slovencih najbolj priljubljen. Za vzorce na testu so odšteli med 1,85 in 4,16 evra za paket oz. med 1 in 2,81 evra za 1000 lističev, saj glede na različno število zvitkov in samih listkov v zvitku cena paketa ne pove prav veliko o tem, koliko papirja (oziroma lističev papirja) bomo prinesli domov.

    V laboratoriju so papir najprej natančno izmerili in prešteli število lističev. Večina vzorcev je bila bele barve, le nekaj je bilo rumenih. »Reciklirane je najbolj preprosto prepoznati po sivi ali umazano beli barvi, na podlagi rezultata testa flueroscence pa lahko zaključimo, da na zavoju ni vedno označeno, da je papir recikliran,« pojasnjujejo na ZPS.  V laboratoriju pa so preverili še razgraditev toaletnega papirja v vodi,  natezno trdnost, s čimer so določili moč papirja po standardu ISO 12654-4 (posebej so opravili preizkus natezne trdnosti perforacije) ter  vpijanje vode.

    Pohvalno je, da se je prešteto število lističev pri skoraj vseh vzorcih ujemalo s številko, v laboratoriju pa so pri enem vzorcu našteli celo več lističev, kot je bilo označeno. »Prav tako nismo odkrili skoraj nobenih težav glede vpojnosti papirja v laboratoriju, saj so vzorci pri tem dobili dobro ali zelo dobro oceno, večje razlike pa smo opazili pri testu pretržne sile. Za našo obravnavo je pomembna predvsem pretržna sila v vzdolžni smeri in pretržna sila na perforaciji, saj bi preveč podobna natezna trdnost lahko povzročila, da prej strgamo listič kot perforacijo. Težav pri tem testu nismo zaznali niti v laboratoriju niti med potrošniki,« je predstavil rezultate Boštjan Okorn iz Zveze potrošnikov Slovenije in dodal: »Tudi na splošno je skupina sodelujočih potrošnikov preizkušene vzorce ocenila na razmeroma visoki ravni, z vsaj dobro oceno. So pa prostovoljci odkrili zanimive razlike med posameznimi vzorci, v komentarjih so, denimo, pozornost namenili tudi vzorcem z vtisnjenimi reliefi. Nekomu so se zdeli metuljčki in rožice nekoliko osladni, enemu od sodelujočih se je ob pogledu na vzorec zdel papir še bolj mehek, spet drugemu preveč bel.«

    Ste se kdaj vprašali, koliko papirja prinesete domov v enem paketu? Meritve ZPS kažejo, da sploh ne tako malo. En listič ima lahko površino od 106 do skoraj 138 cm2. Če to zmnožimo s številom lističev v roli in s številom rol, pridemo do precej impresivne številke: v paketih je od 14 do skoraj 51 kvadratnih metrov papirja. Podobno različne so tudi cene, in sicer boste za kvadratni meter toaletnega papirja odšteli od slabih 8 do več kot 26 centov!

    Rezultati testa so objavljeni v reviji ZPStest 1/2018 in na www.zps.si

    Prejšnji članekZA PRAVIČNO REŠITEV ŠVICARSKIH KREDITOV
    Naslednji članekKAKO JE Z ZAVAROVANJEM V TUJINI?