PREVARE STAREJŠIH PRI PRODAJI OD VRAT DO VRAT ALI PO TELEFONU

277

Starejši so vse prepogosto žrtve nepoštenih poslovnih praks pri prodaji od vrat do vrat ali po telefonu. Prodajalci včasih delujejo kot plenilci, izkoristijo njihovo zaupljivost, zmanjšano pozornost in ranljivost. V številnih primerih prodajalci uporabljajo nepoštene poslovne prakse – bodisi zavajanja glede značilnosti izdelkov bodisi starejše napeljejo v nakup z agresivnim pristopom. Za piko na i pa izdelke prodajajo po absurdno visokih cenah.

Na ZPS svetujejo previdnost in premišljene odločitve

Pomembno je, da se nakupov, še zlasti večjih, lotite premišljeno in ne impulzivno. Prodajalci seveda želijo izdelek na vsak način prodati, zato so izurjeni v tem, da vas poskušajo na liniji zadržati čim dlje.

V primeru telefonske prodaje bi bil primeren odgovor vztrajnemu prodajalcu: »Hvala za ponudbo, potrebujem še nekaj časa za premislek.«

Pri tem naj dodamo, da so morebitne izjave, češ da je ugodna ponudba veljavna le kratek čas, zato se je treba odločiti takoj, skoraj vedno le taktike za prisilo v nakup.

V primeru prodaje od vrat do vrat je potrebna še toliko večja previdnost. Prodajalcev ne spuščajte v svoj dom, še posebej ne, če ste sami. Sporočite jim, da si želite vzeti čas za premislek in posvetovanje z bližnjimi.

Kaj pomeni pravica do odstopa od pogodbe v roku 14 dni?

Pri telefonski prodaji, prodaji na domu in tudi pri prodaji na izletu gre za pogodbe, ki so sklenjene na daljavo oziroma zunaj poslovnih prostorov. Zanje zato veljajo posebna pravila.

Med drugim imate pravico do odstopa od prodajne pogodbe v roku 14 dni od dobave izdelka (ne podpisa pogodbe!), kar storite pisno. Izdelek lahko vrnete prodajalcu v roku 14 dni od poslanega obvestila (priporočamo, da to storite skupaj z obvestilom), ta pa vam je dolžan vrniti kupnino.

Pri tem bodite pazljivi, da izdelek še ni bil uporabljen in da morebitni varnostni pečati niso odprti. Takšni izdelki niso več primerni za vračilo oz. vam lahko prodajalec ob vračilu zaračuna znesek za zmanjšanje vrednosti, ki pa je pogosto v višini celotne kupnine.

Kako ravnati v naslednjih primerih, pa preberite tukaj.

1. Prodaja demonstracijskega izdelka

2. Vsiljiv način prodaje

3. Brezplačno kosilo sicer ne obstaja, a to še ne pomeni, da ste dolžni karkoli kupiti.

# Na www.vemvec.si lahko redno spremljate aktualne in koristne nasvete, ki so brezplačno dostopni. 

Prejšnji članekPEGAZ: SKUPNA POT ZAKONCEV KAUČIČ
Naslednji članekVELIKONOČNE AKTIVNOSTI V PEGAZOVEM DOMU