Glasovanje o uporabi prehranskega semaforja bo danes v Bruslju. Kako bo glasovala Slovenija, ta hip še ni znano. ZPS apelira na vlado naj se zavzame za zdravje ljudi.
ZPS:Uporaba prehranskega semaforja – bo Slovenija dala prednost dobičkom korporacij ali zdravju ljudi?
Potrošniške organizacije si že več kot desetletje prizadevamo za sprejem ukrepov, ki bodo potrošnikom pomagali izbirati živila, ki so dobra za njihovo zdravje. Jasna in pregledna prehranska tabela v obliki barvno kodiranih hranil (prehranski semafor) na prvi strani embalaže predpakiranega izdelka, je zato ena izmed naših ključnih zahtev.
Prehranski semafor bi moral biti `obvezna oprema´ embalaže vseh predpakiranih živil – je opazen, enostaven in omogoča potrošnikom preprosto in hitro primerjavo podobnih izdelkov. Rezultati dokazujejo, da je prehranski semafor učinkovita preventiva pred nezdravimi nakupi, stroka je prav tako za, le prehranski lobiji ne. Kako pa bo na Svetu za konkurečnost glasovala Slovenija?
»Danes in jutri v Bruslju poteka sestanek Sveta za konkurenčnost, ki bo pod točko razno razpravljal tudi o tem, kako uporabiti »mehanizme spoštovanja konkurence in delovanja enotnega trga«, da se ugodi italijanski prehrambni industriji (najbolj glasen je Ferrero), ki si na vse pretege prizadeva prižgati rdečo luč uporabi prehranskega semaforčka na embalaži prehrambnih izdelkov, ki je v pomoč potrošnikom, ko kupujejo v britanskih supermarketih,« izpostavlja predsednica ZPS Breda Kutin in dodaja: »Prostovoljna shema deluje v VB od leta 2006 in postaja model za učinkovitejše informiranje potrošnikov, a je hkrati trn v peti pomembnemu delu prehrambne industrije, ki jo skrbi zmanjšanje dobičkov. Kako bo glasovala Slovenija, ta hip še ni znano, nas pa lahko skrbi dejstvo, da je na sestanku kmetijskih ministrov decembra lani v Bruslju, slovenski predstavnik gladko podprl zahteve italijanske živilske industrije v škodo potrošnikom«.
Prostovoljno shemo, ki je povsem v skladu z Evropsko zakonodajo, so že leta 2006 uvedli britanski trgovci na pobudo ministrstva za zdravje, s ciljem pomagati potrošnikom bolj zdravo izbirati, saj zaskrbljujoče narašča debelost ne le odraslih, ampak tudi otrok.