VPRAŠANJE POTROŠNIKA: “V avtohiši sem kupil nekaj let staro vozilo. Prodajalec je v oglasih zagotavljal, da je avto brezhiben in da je bil redno servisiran pri pooblaščenih serviserjih, zato sem se zanj tudi odločil. Po približno pol leta je med vožnjo prišlo do okvare na motorju in izkazalo se je, da je potrebna zamenjava celotnega motorja.
Prodajalec je kakršno koli popravilo ali zamenjavo motorja zavrnil, saj je enomesečna garancija, ki jo je dolžan zagotoviti po zakonu, že potekla. Ali moram res sam kriti celoten strošek zamenjave motorja, kar stane več tisoč evrov?”
Odgovor ZPS
Pri rabljenih vozilih je po Zakonu o varstvu potrošnikov prodajalec res dolžan zagotoviti najmanj enomesečno garancijo za brezhibno delovanje. Vendar pa vsak prodajalec odgovarja tudi za stvarne napake, ki se pokažejo v enem letu od izročitve rabljenega vozila. Gre za zakonsko obveznost, ki se ji prodajalec ne more izogniti.
Od prodajalca lahko torej zahtevate popravilo avtomobila na podlagi stvarne napake, kljub temu da je garancijski rok že potekel. Zakon o varstvu potrošnikov v primeru uveljavljanja stvarne napake poleg popravila omogoča tudi druge zahtevke, in sicer vračilo kupnine (odstop od pogodbe), znižanje kupnine v sorazmerju z napako ter zamenjavo blaga z novim, brezhibnim. Potrošnik se lahko prosto odloča med temi zahtevki in ni dolžan od prodajalca najprej zahtevati popravila, kot to velja v primeru uveljavljanja garancije.
O napaki je treba prodajalca obvestiti in mu omogočiti, da vozilo pregleda. Če obstoj napake ni sporen, mora prodajalec najpozneje v roku osmih dni od prejema obvestila o napaki ugoditi potrošnikovi zahtevi. Če je obstoj napake sporen, pa mora potrošniku v enakem roku pisno odgovoriti. Če prodajalec zahtevo neupravičeno zavrne ali se na zahtevo sploh ne odzove, lahko potrošnik poda prijavo na tržni inšpektorat.
Več: www.zps.si