Kako združiti dobre vozne lastnosti, varčnost, prijaznost do okolja in skrb za naslednje generacije? Toyotina hibridna vozila, združujejo vse našteto. Nobene dileme ni, da so primerni za voznike vseh generacij, tudi za starejše.
Pričakovati je, da se bo število voznikov, starejših od 65 let v naslednjih petnajstih letih podvojilo. Na to dejstvo bodo morali odgovoriti tudi proizvajalci avtomobilov in izdelati starejšim čim bolj prijazna vozila. Delen odgovor na njihove potrebe so sicer že vse večje možnosti prilagajanja voznikovega sedeža in volana in kar je morda najpomembnejše – dobra preglednost med vožnjo. Kar pa se ekologije tiče, ni dvoma, odgovor so hibridna vozila.
Naša bralka F.H. iz Ljubljane komentira: Saj bi pri svojih letih kupila hibrida, samo je njihova cena previsoka – zakaj bi kupovala hibrida, če je cena bencinarja/diesla nižja? Ali imate objektiven izračun, v koliko letih se nakup izplača?
Zanimiv članek smo zasledili na naslovu: http://avto.finance.si/8347546/Bencinar-dizel-ali-hibrid. Gre za objektivno primerjavo neodvisnega medija. In rezultat? Seveda se nakup hibrida izplača, izračune pa si preberite v članku.
Preverite tudi naslov: http://www.toyota-center.si/akcija-hibrid/, kjer so predstavljene akcijske ugodnosti pri nakupu.
Ali sploh obstajajo vozila, ki so še posebej primerna za starejše? Neizbežno pride čas, ko moramo postati pozorni na nekaj podrobnosti tudi pri izbiri avtomobila. Podrobnosti, ki pridejo prav, ko smo tako fizično kot psihično že nekoliko manj okretni. Če pa smo poleg tega še ekološko osveščeni je izbira dokaj enostavna.
Toyotina hibridna tehnologija je že več kot 16 let vodilna na tem področju in tako pomaga ustvariti in vzgojiti novo generacijo zagovornikov znamke. Verjamemo, da voznikom, ki se odločijo za nakup vozila z okolju prijazno tehnologijo, ni več treba sprejemati kompromisov na račun drugih zmogljivosti avtomobila.
Kaj je torej pomembno, tudi pri hibridih?
Pomisliti je treba, da se vrata odpirajo dovolj na široko in je omogočen udoben vstop v vozilo. Če je za mlajše značilno, da vstopajo najprej z nogo v vozilo, mnogo starejših najprej sede, ter nato pod volan potegnejo še noge. Za udoben vstop, še bolj za iztop iz vozila, je primerno tudi, da sedež ni nizko pri tleh.
Želja po aerodinamičnosti in posledično manjši porabi goriva pogosto nasprotuje odličnosti pogleda iz avtomobila, zlasti pri vožnji po ozkih ulicah ali parkiranju. Stebrički ob vetrobranskem in zadnjem steklu naj bodo zato čim tanjši. Učinkovita pomagala so tudi parkirni senzorji, ki z zvočnim signalom sporočajo oddaljenost od preprek. Premislimo tudi, na kakšnih relacijah se bomo večinoma vozili, daljših, krajših, po mestu ali makadamu.
Merilniki kilometrov, hitrosti, in ostalega delovanja avtomobila naj bodo čim preglednejši oziroma večji ter tako dobro vidni. Digitalni izpis hitrosti se hitreje in jasneje zareže v možgane, kot pa če zapis hitrosti ‘iščemo’ okoli kazalca na okrogli skali za hitrost.
Čeprav je večina bolj vajena ročnega prestavljanja, je za starejše vsekakor boljše avtomatično. Z malo vaje se kmalu navadimo na lahkotnost vožnje brez razmišljanja o prestavni ročici.
Čeprav se starejši večkrat skušajo izogniti tehničnim novotarijam, pa jih je nekaj zelo uporabnih. Bluetooth omogoča brezročni telefonski pogovor, navigacijska naprava pa lažjo orientacijo.