VAJE ZA MOČ, RAVNOTEŽJE, GIBLJIVOST, VZDRŽLJIVOST

    2566

    Za starostnike, ki želijo ostati zdravi, vitalni in neodvisni visoko v starosti, zdravniki priporočajo štiri tipe vaj:
         
      

    Vaje za moč

    Z vajami za moč si starejši okrepijo mišice in pospešijo metabolizem, kar jim pomaga nadzorovati telesno težo in telesni sladkor. Vaje za moč izvajajte vsaj dvakrat na teden, pri čemer jih izmenjujete, tako da istih mišičnih skupin ne boste obremenjevali dva dni zapored. Imejte tudi v mislih, da naredite lahko več škode kot koristi, če boste vaje za moč opravljali preveč pogosto.

    Vaje za ravnotežje

    Krepijo mišice na nogah, kar preprečuje padce. V bolnišnicah vsako leto sprejmejo veliko število starostnikov z zlomljenimi kolki, pri čemer so najpogostejši vzrok za zlom padci zaradi oslabelosti mišic. Starejšim odraslim bodo vaje za izboljšanje ravnotežja pomagale, da se bodo laže izognili problemom staranja. Starostnikom lahko vaje za ravnotežje pomagajo ostati neodvisni, saj se bodo z njihovo pomočjo izognili padcem in posledično morebitni nepokretnosti.

    Vaje za raztezanje

    Z vajami za raztezanje boste pridobili več svobode pri gibanju, kar vam bo omogočilo več svobode v poznejših letih. Vendar pa vaje za raztezanje same po sebi ne bodo izboljšale vaše vzdržljivosti in moči.

    Vaje za vzdržljivost

    Vaje za vzdržljivost so vsaka aktivnost, od hoje, lahnega teka, plavanja, kolesarjenja, vrtnarjenja ipd., ki pospeši bitje srca in dihanje za daljši čas. Počasi gradite na svoji vzdržljivosti, tako da začnete s 5 minutami vzdržljivostne vadbe naenkrat.

    Z zmerno vadbo boste lahko korenito izboljšali svoje zdravje in počutje. Izvajanja vaj se lotite počasi in potrpežljivo. Ne hitite in ne pričakujte od sebe preveč. Redna umirjena vadba bo vašemu telesu zelo koristila, preveliko naprezanje ni niti učinkovito niti zdravo in v skrajnih primerih lahko pripelje do poškodb.

    Tokom celega leta, predvsem pa v zimskih mesecih, ko ni veliko priložnosti za rekreacijo zunaj oziroma jo zaradi onesnaženega zraka velikokrat odsvetujejo, si lahko pomagate s hišnimi pripomočki, ko so eliptični trenažerji, sobna kolesa ali steperji. Vadbo na vseh naštetih napravah lahko prilagodite svojim sposobnostim, obenem pa učinkovito krepi mišice, srčno-žilni in dihalni sistem, vzdržuje telesno kondicijo, povečuje vzdržljivost in s tem izboljša počutje. Koristno je, če trenažerji vsebujejo napravo za merjenje utripa, ki vam pove, če vadite v pravem območju.

    Prejšnji članekRAZSTAVA PODVODNI SVET NA LJUBLJANSKEM GRADU
    Naslednji članekPESTER AVGUST V PEGAZOVEM DOMU