Pod okriljem evropskega projekta Silver Tourism (www.silvertourism.eu) je nastala brezplačna spletna vsebina (angl. MOOC), ki vam omogoča pridobitev naziva Silver Tourism Expert.
Da se življenjska doba podaljšuje in se svetovna populacija v povprečju stara, ni nikakršna skrivnost. Leta 2014 je bilo starejšega od 60 let 12 % prebivalstva, do leta 2050 naj bi odstotek narastel na 21. Posledično seveda narašča število turistov, ki svet raziskujejo v jeseni svojega življenja, pri čemer predvsem na Zahodu zaradi ugodnih življenjskih razmer in dobrega zdravstvenega sistema ostajajo relativno zdravi, aktivni in finančno preskrbljeni, zaradi svojih dolgoletnih (potovalnih) izkušenj pa pogosto slovijo tudi kot zahtevni gostje. Snovalci turističnih politik, produktov in storitev morajo tako svojo ponudbo sektorju, ki predstavlja vse večji segment dejanskih ali potencialnih kupcev, ustrezno prilagoditi.
Na spletnem naslovu http://www.campustop.academy/login/index.php lahko brezplačno dostopite do priročnika o turizmu za starejše (angl. Silver Tourism), ki pokriva pet tem: spoznati uporabnika, oblikovanje produktov, marketing, destinacije in management. Ob koncu vsakega poglavja lahko odgovorite tudi na kratek test, pravilni odgovori pa vam prinesejo naziv Silver Tourism Expert.
Kdo so starejši turisti?
Literatura kot starejšega turista opredeli osebo nad 50 (ali 55) let, pri čemer posploši takole: do 59. leta so posamezniki aktivni, na vrhuncu svojih karier in z malo prostega časa. Po 60. letu se dobro preskrbljeni upokojijo in pričnejo izkoriščati svoj prosti čas, po 75. letu pa se že kažejo prvi znaki staranja, primanjkovati jim prične tudi finančnih sredstev ter želje in moči po raziskovanju. Ko dosežejo starost 85 let, so večinoma že odvisni od drugih, njihove aktivnosti pa so minimalne.
A ker vemo, da se ljudje med seboj močno razlikujemo po življenjskem slogu, prihodkih, preferencah in zdravju, starostna segmentacija pri oblikovanju turističnih storitev in oblikovanju trženjskih načrtov seveda ne zadostuje. Pomembno je, da ciljno skupino starejših turistov, ki jo nagovarjamo, dobro poznamo. Raziskave so pokazale, da 31 % starejših ne mara novosti in najraje ostajajo doma, kjer so povsem zadovoljni, nadaljnjih 29 % pa k odločitvam pristopa zelo resno in preudarno, nikoli spontano. 15 % starejših je črnogledih, pogosto osamljenih in resigniranih; ta skupina najraje vrtnari in opravlja hišna opravila. Tako turističnim delavcem kot potencialni kupec ostane predvsem četrtina aktivnega in mladostnega starejšega prebivalstva, ki radi aktivno preživljajo prosti čas, spoznavajo nove kulture in destinacije, se vseživljenjsko učijo in preprosto uživajo v življenju.
Več informacij o srebrnih turistih najdete na spletni strani www.silvertourism.eu
Vir: www.btps.si