PRAVILA PRI SEZONSKIH RAZPRODAJAH BLAGA

    2003

    Za sezonske razprodaje tekstilnega blaga in obutve veljajo določila Zakona o varstvu potrošnikov in Pravila pri sezonskih razprodajah tekstilnega blaga in obutve, ki jih je sprejela Trgovinska zbornica Slovenije. V skladu s temi določbami in pravili velja, da:

    – se poletna sezonska razprodaja tekstilnega blaga in obutve ne sme začeti prej kot drugi delovni ponedeljek v mesecu juliju (letos je to 13. julij);

    – datum in trajanje sezonske razprodaje v posamezni prodajalni določi trgovec, vendar lahko razprodaja traja največ 60 dni;

    – podjetje mora razprodajo objaviti na krajevno običajen način, objava mora vsebovati podatek o vrsti blaga, odstotku znižanja in času trajanja tovrstne prodaje;

    – blago, ki je na razprodaji, mora biti označeno s ceno pred znižanjem in znižano ceno;

    – če je odstotek znižanja objavljen v razponu (npr. od 30% do 50%, ali do 50%), mora najvišji odstotek znižanja (torej 50%) zajemati najmanj eno četrtino vrednosti vsega blaga, ki je na razprodaji;

    – v primeru, da se trgovec ne odloči za sezonsko razprodajo, pa lahko ponuja popuste skozi daljše časovno obdobje. To so razne akcije, gotovinski popusti, popusti pri plačilu s karticami, ki jih izdaja trgovec, ipd.

    Kljub znižani ceni pa mora biti blago na razprodaji brezhibno, razen če ni posebej označeno, da gre za blago z napako. V primeru, da se izkaže, da ima izdelek stvarno napako, ima potrošnik pravico uveljavljati reklamacijo, prav tako kot v redni prodaji v času izven sezonskih razprodaj.
     
    V primeru, da ste na razprodaji kupili izdelek, s katerim ni nič narobe, pa ga kljub temu ne želite imeti, trgovec takega izdelka ni dolžan sprejeti nazaj. Od poslovne prakse vsakega posameznega trgovca pa je odvisno, kako bo obravnaval vašo zahtevo. Če trgovec takšen izdelek zamenja, ali izstavi dobropis, se to šteje za dober poslovni običaj.

    In če gre kljub vsemu kaj narobe?

    Za nadzor nad upoštevanjem pravil, ki veljajo za sezonske razprodaje so  pristojne lokalne izpostave Tržnega inšpektorata po Sloveniji.

    Potrošniki nas opozarjajo na nepošteno poslovno prakso

    Največ pritožb potrošnikov v naši pravni pisarni se sicer vsako leto nanaša na nepravilno označevanje cen popusta oz. na tiste primere, ko trgovci tik pred razprodajo cene izdelkov dvignejo in jih nato ob razprodaji znižajo, s tem pa prikažejo višji odstotek znižanja, ki potrošnike zvabi k nakupu. Takšna poslovna praksa je nepoštena in jo Tržni inšpektorat lahko kaznuje.
     
    Vir: ZPS

    Prejšnji članekKAJ PRINAŠA LETOŠNJI JESENSKI 15. F3ŽO?
    Naslednji članekRAZSTAVA MUČILNIH NAPRAV NA LJ. GRADU