Pivo je ena najbolj priljubljenih pijač in pogost spremljevalec prijateljskih druženj, praznovanj, piknikov. Vendar je pivo alkoholna pijača, ki v povprečju vsebuje pet volumskih odstotkov alkohola, zato velja, tako kot pri drugih alkoholnih pijačah, upoštevati zmernost.
Potrošniki prisegajo na različne znamke, vrste, ZPS pa je na aktualnem testu preveril kemijske in senzorične lastnosti izbranih 10 piv. Izbor na test uvrščenih piv, so naredili na podlagi odgovorov več kot 800 potrošnikov, katero svetlo pivo pijejo. Očitno je med potrošniki še posebej priljubljeno svetlo pivo tipa lager, zato so preizkusili 10 vzorcev, ki nam jih ponujajo na trgovskih policah.
Katero pivo se najpogosteje znajde v nakupovalni košarici slovenskih potrošnikov, so preverili s spletno anketo, v kateri je sodelovalo več kot 800 potrošnikov. Kar 76 odstotkov jih v trgovini najpogosteje kupi svetlo pivo lager, 14 odstotkov jih poseže po temnem lagru, 11 odstotkov pa kupi drugi tip piva, na primer IPA (india pale ale) ali pale ale. Približno polovica (51 odstotkov) se jih odloči za nakup piva v pollitrski pločevinki, tretjina (30 odstotkov) pa za pollitrsko steklenico.
Na testu deset vzorcev svetlega piva lager
Prav vsa piva na testu so se dobro odrezala, a med njimi so razlike, bodisi pri senzoričnih in kemijskih lastnostih ali označbi. »Senzorične lastnosti vzorcev piva so preverili strokovni preizkuševalci v neodvisnem zunanjem laboratoriju. Pri ocenjevanju so se osredotočili na videz, barvo, vonj in okus piva, preverili so nasičenost z ogljikovim dioksidom ter ocenili stabilnost in barvo pene, ki nastane na vrhu piva. Zanimalo jih je tudi, ali je pivo sladko, kislo in grenko,« je pojasnila Nika Kremić iz Zveze potrošnikov Slovenije in dodala: »Na kemijskem delu testa pa smo preverili, ali vzorci po vseh kemijskih parametrih ustrezajo Pravilniku o kakovosti piva, ki določa minimalne pogoje za kakovost te alkoholne pijače. Analize so pokazale, da vsi ustrezajo minimalnim pogojem, natančnejši pregled analiz pa vseeno kaže na razlike med vzorci.« Med najbolj pomembnimi parametri, ki so jih analizirali, je vsebnost ekstrakta v sladici, ki je osnova za pivo, saj mu daje okus, polnost, barvo in seveda jakost.
1 dl piva ima 40 kcal
Za potrošniške organizacije je dejstvo, da je za proizvajalce navajanje hranilne vrednosti in sestavin na alkoholnih pijačah prostovoljno, na brezalkoholnih pijačah pa obvezno, nesprejemljivo. Da bo potrošnik lahko zdravo izbiral in vedel, kaj alkoholna pijača sploh vsebuje, nedvomno potrebuje popolno informacijo. Če je nima, ne more vedeti, da ima pivo skoraj enako energijsko vrednost kot Coca-cola. En deciliter piva ima približno 40 kcal(170 kJ), enaka količina Coca-cole pa 45 kcal (190 kJ).
Pohvalno je, da so imeli vsi pregledani vzorci navedene sestavine, žal pa ne tudi popolne navedbe hranilne vrednosti. Energijsko vrednost so imeli označeno le trije izdelki.
Rezultati testa so objavljeni v reviji ZPStest 6/2018 in na www.zps.si