Mreža aktivnosti, trženja, informiranja in asistence MATIjA preko klicnega centra in brezplačne številke 080 10 10 povezuje starejše in njihove organizacije s ponudniki pomoči in storitev. V okviru storitev za oskrbo in pomoč v gospodinjstvu je tudi organizacija prevozov. Med starejšimi imamo osebe, ki potrebujejo prevoz, pa ne morejo ali nočejo obremenjevati sorodnikov ali uporabljati plačljive prevoze. Na drugi strani imamo starejše, ki so še vedno aktivni vozniki in se jim zdi škoda, da je njihov jekleni konjiček parkiran v garaži in gre le redkokdaj na cesto. Zakaj ne bi teh ljudi povezali med seboj? Akcija PROSTOFER, ki poteka že tretje leto, je namenjena prav temu.
Z akcijo PROSTOFER so v mreži MATIjA povečali udeležbo starejših v cestnem prometu in njihovo mobilnost. Izboljšali so varnost starejših voznikov in drugih udeležencev v prometu ter povečali cenovno dostopno mobilnost in socialno vključenost starejših. V akciji PROSTOFER sodelujejo številne seniorske, nevladne in prostovoljske organizacije ter ministrstva, projekt pa so v preteklih letih ustrezno podprli tudi sponzorji in mediji.
V okviru akcije je posebno mesto namenjeno tudi izbiri Naj prostoferja. Med vsemi dobrimi ljudmi, ki sodelujejo v projektu PROSTOFER, je težko izbrati najboljšega, zato so morali v mreži MATIjA postaviti nekaj kriterijev. Prostoferji so na mrežo MATIjA sporočali, kdaj in koga so peljali ter koliko kilometrov so prevozili, uporabniki prostoferskih prevozov pa so prostoferje ocenjevali glede na občutek varnosti ter prijaznosti in dodatne pomoči.
Na dogodku NAJ PROSTOFER 2014, ki je bil 23. 1. 2015 v Ljubljani, so razglasili najboljše v treh kategorijah:
– največ prevoženih prostoferskih kilometrov,
– najbolje ocenjeni prostofer s strani uporabnikov,
– najboljši prostofer upoštevaje vse kriterije – NAJ PROSTOFER 2014.
Prostofer, ki je v letu 2014 prevozil največ prostoferskih kilometrov, je Branko Breznik iz Celja. Zase pravi, da je ljubitelj vožnje in starodobnih vozil. Prostoferstvo ga veseli in v njem uživa. V letu 2014 je opravil več kot 5.000 prostoferskih kilometrov, kar je največ med vsemi.
Prostofer, ki je bil po mnenju uporabnikov najbolje ocenjen, je Rajko Primc iz Ljubljane in je bil med prvimi, ki je v prostoferstvu prepoznal, kako je mogoče pomagati sočloveku. V letu 2014 je prejel s strani uporabnikov največ odličnih ocen, uporabniki njegovih prevozov pa so ga ocenili kot zanesljivega, poštenega in zelo ustrežljivega človeka
NAJ PROSTOFER v letu 2014 pa je Vinko Zalar iz Ljubljane in se je prostoferjem pridružil kmalu po začetku projekta v letu 2013. Prostoferstvo mu ne pomeni zgolj nudenje brezplačnega prevoza, razume ga kot pomoč sočloveku z delitvijo izkušenj in nasvetov. Pravi, da je včasih največja pomoč sočloveku že pogovor z nekom, ki mu lahko zaupa.
Dogodek je potekal pod častnim pokroviteljstvom ministra za javno upravo Borisa Koprivnikarja.
Izbor za Naj prostoferja leta 2014 so podprli glavni pokrovitelj T-2 in ostali pokrovitelji: Toyota Slovenija, Hartmann, VPD Bled, Avtotehna, Lidl, Zavarovalnica Triglav in Telekom Slovenije.
O mreži MATIjA – nacionalni točki za starejše
MATIjA je mreža aktivnosti, trženja, informiranja in asistence, ki preko klicnega centra ter mreže organizacij in posameznikov omogoča dostop do informacij, storitev in pomoči predvsem za starejše. Povezuje in podpira prostovoljske in druge nevladne organizacije ter ponudnike storitev in blaga za starejše.
Osnova mreže so koristne informacije, storitve in blago za uporabnike in organizacije, ki se zbirajo v informacijskem sistemu in brezplačno posredujejo na telefonski številki 080 10 10. Poleg tega MATIjA omogoča tudi pregled nad preverjeno ponudbo storitev in blaga, ki jih je na številki 080 10 10 možno tudi naročiti.
V okviru mreže MATIjA organiziramo številne akcije, s katerimi promoviramo in razvijamo posamezna področja pomoči starejšim. Trenutno potekajo akcije PRoSToFER (posredovanje brezplačnih prevozov), MATIjA DELA (posredovanje dela starejših) in MATIjEVE TAČKE (pomoč starejšim pri posvojitvi in skrbi za hišne živali), načrtujemo pa še mnogo drugih.
V mreži MATIjA aktivno podpiramo sodelovanje prostovoljskih in drugih nevladnih organizacij, inštitutov, zbornic, izvajalskih združenj, ministrstev ter zavodov in podjetij iz javne in zasebne sfere, ki starejšim nudijo informacije, pomoč, storitve ali blago. Osnovo nudi kompleksna informacijska podpora za povezovanje, iskanje sinergij in spremljanje zadovoljstva uporabnikov s storitvami in pomočjo, kljub temu pa vztrajamo na osebni komunikaciji z uporabniki preko mreže vključenih organizacij, prostovoljcev, sodelavcev in specializiranega klicnega centra.
Odlični odzivi, dragocena podpora in številni predlogi, ki nam pomagajo izboljševati mrežo, kažejo, da smo našli inovativen in vzajemno koristen način sodelovanja, ki, še posebej v teh kriznih časih, izboljšuje dostopnost pomoči starejšim in zmanjšuje njihove stroške.
Mreža MATIjA deluje po standardu ISO 26000, je pa tudi dobitnica nagrade za družbeno odgovorno podjetniško prakso v kategoriji za mala in srednja podjetja v letu 2014, ki jo podeljuje Mreža za družbeno odgovornost Slovenije, pod pokroviteljstvom Janeza Potočnika, evropskega komisarja za okolje.
O podjetju CareDesign
Podjetje CareDesign, sistemi povezovanja, d. o. o., je bilo ustanovljeno kot družbeno odgovorno podjetje posebej z namenom, da vzpostavi mrežo MATIjA, mrežo aktivnosti, trženja, informacij in asistence z namenom zagotavljanja informacij, storitev in blaga za starejše in druge osebe, ki so dolgotrajno odvisne od tuje nege in pomoči.
Delovanje podjetja in celotne partnerske mreže je neprofitno, temelji na zavezujočih etičnih načelih, ki dolgoročno zagotavljajo varnost uporabnikov in poslovnih načelih, ki zagotavljajo družbeno odgovornost, vzajemne koristi za vse vpletene, sinergične učinke in k uporabniku usmerjen razvoj. Podjetje CareDesign pri svojem delovanju upošteva načela socialnega podjetništva.
Več na:
www.prostofer.si
www.cd-matija.si