DESET PRAVIL ZA KREPITEV SPOMINA

    1328

    Starost doleti slej ko prej vsakega, če jo le dočaka. Ta zrela leta so lahko prava zakladnica izkušenj, znanj, spoznanj, lepih in težkih trenutkov oz. bogastvo spominov.

    V spominu so shranjene vse naše izkušnje, znanja in informacije o tem kako smo se na posamezni dogodek v določeni situaciji odzvali. Tako starost poleg svojih let sabo prinese različne zdravstvene težave ali bolezni. Ena od njih je tudi demenca, ki je vse pogostejša in prizadene možgane oz. njihov spomin.

    Seveda vsaka »luknja« v našem spominu še ne pomeni, da imamo demenco. Motnja spomina pogosto pride kod sopotnik s starostjo, le ta pa napreduje veliko počasneje. Motnje spomina običajno ne spremljajo vedenjske spremembe, ki so značilne za bolnike z demenco.

    Najbrž se boste zdaj vprašali, kaj lahko storite, da vas ta bolezen ne bi doletela oz. kako svoj um ohraniti vse do zadnjega dne!

    Vsekakor mora človek ostati aktiven, saj le tako lažje izvaja vsakodnevne aktivnosti ter premaguje ovire na poti do končnega cilja. Podobno kakor športnik rabi trening oz. aktivnosti s katero krepi mišice, tako rabijo naši možgani aktivnosti, ki obnavljajo njihove »sive celice«.

    Na izbiro imamo veliko aktivnosti, to je npr.: branje knjig – novic, udejstvovanje na krožkih – prireditvah, izobraževanja – zanimanje za nove stvari, druženje s prijatelji, reševanje raznih miselnih nalog…

    Spodaj je zapisanih deset pravil, s katerimi lahko naredite nekaj za svoje telo in um. Tako lahko tveganje, da bi zboleli za demenco prestavite za nekaj let.

    1. Nehajte kaditi!

    2. Izogibajte se mastni hrani! Jejte čim več sadja in zelenjave
    in ne pretiravajte s soljo.

    3. Pri alkoholu bodite zelo zmerni.

    4. Zmanjšajte telesno težo, če ste pretežki.

    5. Vsaj trikrat tedensko bodite telesno aktivni po 20 minut,
    redno hodite v naravo, na svež zrak, na sprehode ali pohode,
    delajte na vrtu, če ga imate.

    6. Nadzorujte svoj krvni tlak, sladkor in holesterol.

    7. Čim dlje umsko delajte! Berite, rešujte križanke,
    sudoku, učite se tujih jezikov …

    8. Po napornem fizičnem ali umskem delu si vzemite čas
    tudi za počitek.

    9. Živite umirjeno in ne razburjajte se za vsako malenkost
    ter glejte na življenje skozi rožnata očala.

    10. Bodite družabni! Ne zapirajte se med štiri stene.
    Dobivajte se s prijatelji, hodite na izlete …

    V pomoč vam bo knjižica: VAJE ZA KREPITEV SPOMINA, avtorice Petre Čelik dipl.del.terapevtke, ki se že več let posveča pisanjem vaj, vodenju skupin v društvih upokojencev ter predavanjem na to temo. V njej boste lahko bistrili svoj um na več zanimivih načinov. Vaje so namenjene vaši pozornosti, natančnosti, stopnjevanju koncentracije, večji sposobnosti za reševanje problemov, prostorski iznajdljivosti, besednim spretnostim, domišljiji in logičnem razmišljanju.

    •    Npr.: vaja, ki je namenjena vaši iznajdljivosti, domišljiji ter besednim spretnostim (iz naslednjih besed sestavite kratko smiselno zgodbico, ki naj vsebuje čim manj stavkov)
    KOPRIVA, ŠKAF, ZELJE, LOPATA, PES, JABLANA, SVETILKA, KOŽA

    •    Npr.: poišči čim več besed, ki imajo šest črk (SPOMIN)

    Knjižico je možno naročiti preko e-pošte: info@krepim-spomin.eu.
    Več novic ali zanimivosti si lahko preberete na  

    Prejšnji članekKAKO JE Z OBČASNIM DELOM UPOKOJENCEV?
    Naslednji članekSVETUJEMO PREVIDNOST PRI SADNIH JOGURTIH