ŠTRIJE NASVETI ZA VARNE NAKUPE PREKO SPLETA

    741

    Spletno nakupovanje ima za marsikoga prednost pred tekanjem po trgovinah. Delež nakupov preko spleta narašča, po podatkih Eurostata je v Sloveniji na spletu že nakupovalo 49 % ljudi, a ob tem potrošniki ne smejo pozabiti na varnost. Predvsem pa naj potrošniki poskrbijo pravočasno za nakup, saj imajo konec leta tudi spletne trgovine večinoma polne roke dela in s tem posledično lahko tudi nekoliko daljši rok dostave.

    4 nasveti za varno nakupovanje preko spleta

    1. Podatki o ponudniku: dobre spletne trgovine na svojem spletnem mestu pregledno objavijo popolne kontaktne podatke o sebi, o postopku nakupa in splošne pogoje. Kontaktne podatke shranite, da boste lahko s ponudnikom, če bi se pojavile težave, hitro navezali stik. Previdnost je na mestu pri spletnih trgovinah, ki objavijo le naslov poštnega nabiralnika.

    2. Varnost osebnih podatkov: podatke o svojem bančnem računu ali karticah posredujte le prek šifriranih povezav. Prepoznali jih boste na primer po napisu "https" v naslovni vrstici spletnega brskalnika.

    3. Gesla: Gesel ni priporočljivo shranjevati na računalniku, saj lahko tako postanejo plen hekerja, ki bi mu uspelo vdreti vanj. Pri izbiri gesla bodite temeljiti, rojstni datumi ipd. niso najboljša izbira.

    4. Zaščita računalnika: poskrbite za protivirusne programe in požarni zid, kar hekerjem oteži dostop.

    Paket ste prevzeli, doma pa ste opazili, da je izdelek poškodovan

    V Evropskem potrošniškem centru (EPC) opozarjajo, naj potrošniki pred podpisom prevzema izdelka preverijo, ali je prejeti izdelek poškodovan, tudi če je sam paket nepoškodovan, ter prevzem v primeru poškodb zavrnejo. Ker imajo številni telefoni tudi možnost fotografiranja, naj izdelek tudi fotografirajo in o razlogih zavrnitve prevzema pošiljke pisno obvestijo prodajalca, obvestilu pa naj priložijo tudi fotografije.

    Izdelek lahko vrnete, čeprav nima napake

    Če ste si premislili, vam izdelka,ni treba obdržati. V EPC izpostavljajo, da takšen izdelek lahko vrnete  zakonsko določenem roku (v Sloveniji je to 14 dni od prejema izdelka), trgovec pa vam mora vrniti celoten znesek, ki ga je dobil od vas. Gre za smiselno pravilo, saj potrošnik izdelka pred nakupom ne more pregledati, na razpolago ime le slike in podatke, ki jih zagotovi trgovec. Potrošnik mora v zakonskem roku trgovcu vrniti nepoškodovan izdelek.

    Več o pravicah potrošnikov v primeru nakupovanja preko spleta lahko najdete na spletni strani Evropskega potrošniškega centra (

    Prejšnji članekODGOVORI PRAVILNO IN SMUČAJ NA KRVAVCU!
    Naslednji članekKAKO JE Z DELNO UPOKOJITVIJO PO NOVEM?