TEST ZIMSKIH PNEVMATIK: VEČINOMA POVPREČNO

    448

    Tokrat so potrošniške organizacije na testu soočile po 14 pnevmatik velikosti 175/65 R14T in 195/65 R15T, preverili pa so tudi kakovost celoletnih pnevmatik. Večina pnevmatik je dobila povprečno oceno, le pri celoletnih ni nobene, ki bi presegla oceno »pomanjkljivo«. A razlike v ceni med najslabšimi in najboljšimi pnevmatikami v velikosti 175/65 R14T in 195/65 R15T so sorazmerno majhne, zato varčevanje praktično ne prinaša koristi, poudarjajo na ZPS. Za dobro pnevmatiko manjše velikosti boste lahko plačali tudi manj kot 50 evrov, večjo pa boste dobili za manj kot 55 evrov.




    Test zimskih pnevmatik za letošnjo objavo so potrošniške organizacije skupaj z avtomobilskimi klubi seveda izvedle že preteklo zimo, zato so morali v nekaterih primerih preizkusiti vzorčne pnevmatike, še preden so jih začeli redno proizvajati. Pred objavo so takšne modele kot običajni potrošniki še enkrat kupili v trgovini in preverili, ali so po glavnih lastnostih enake kot preizkušene na testu. Žal ni bilo vedno tako, zato so tri takšne vzorce izločili, na koncu pa je v obeh kategorijah ostalo po 14 zimskih pnevmatik. K njim je treba prišteti še štiri celoletne pnevmatike večje velikosti, pri katerih so prav tako želeli objaviti rezultate več vzorcev, a so nekatere za letos napovedane novosti prestavili na prihodnje leto.

    Velikost 175/65 R14T. Tokrat preizkušene pnevmatike manjše velikosti so namenjena množičnemu razredu majhnih avtomobilov – od mestnih malčkov, kakršen je fiat 500, do avtomobilov iz nižjega razreda, v katerega sodita Fordova Fiesta in pri nas najbolje prodajani Renaultov Clio. Le štirje vzorci so se izkazali za dovolj uravnotežene, da so si zaslužili skupno oceno »dobro«, izpostavljajo na ZPS. Med osmimi pnevmatikami, ki so dobile povprečno oceno, je razlog, da niso v samem vrhu, zelo podoben: skoraj vedno je bila to slabša odzivnost na mokri cesti, nekaj pa jih ima slabše lastnosti tudi na drugih podlagah.

    Z oceno »nezadovoljivo« sta tokrat povsem na dnu dve pnevmatiki, obakrat je za najslabšo možno oceno kriva predvsem nezanesljivost na mokrem cestišču.

    Velikost 195/65 R15T. Tudi pri pnevmatikah z velikostjo 195/65 R15T, ki so namenjene uporabi na avtomobilih nižjega srednjega razreda, kot sta VW Golf ali Opel Astra, so lahko podelili le štiri dobre ocene. Prav tako sta tudi v tej dimenziji sta na dnu tabele dve pnevmatiki z oceno nezadovoljivo, ki si nista zaslužili dobre ocene niti za vožnjo po suhi cesti, povsem pa sta odpovedali na mokri. Večina pnevmatik je, torej, povprečnih, pri čemer so dobro oceno zgrešile predvsem zaradi slabših lastnosti na mokri cesti.

    Celoletne pnevmatike.
    Tokrat so preizkusili tudi celoletne pnevmatike. »Niti ena od štirih preizkušenih pnevmatik ni dobila ocene »povprečno«, torej lahko mirno zapišemo, da nobena ne pomeni vsaj približno dobrega kompromisa med letno in zimsko pnevmatiko,« je povzel rezultate Boštjan Okorn, vodja testiranja pri Zvezi potrošnikov Slovenije.

    Nasvet ZPS: Pri nakupu zimskih pnevmatik je poleg njihovih lastnosti pri vožnji po zasneženi cesti (težave s tem imajo le redki modeli) zelo pomembno, kako se obnesejo na mokri cesti. Pozimi se najbolj pogosto vozimo prav po ohlajeni mokri površini, zato velja biti še posebej pozoren na to oceno.

    Ne pozabite: Sistem za nadzor tlaka postaja obvezen

    Od 1. novembra letos morajo biti vsi novi osebni avtomobili opremljeni s sistemom za nadzor tlaka v pnevmatikah (TPMS – Tire Pressure Monitoring System). Doslej je ta zapoved veljala le za avtomobile, ki so novo tipsko homologacijo dobili po 1. novembru 2012. Če se tlak v pnevmatiki zmanjša pod določeno vrednost (80 odstotkov tovarniško predpisanega), takšen sistem voznika opozori s svetlobnim signalom na armaturni plošči. Premajhen tlak spremeni vozne lastnosti, večja je poraba goriva, vpliva pa tudi na življenjsko dobo pnevmatike. »Delovanje sistema (vgrajen mora biti v vse štiri pnevmatike, ne pa tudi v rezervno) bodo v avtomobilih, za katere je vgradnja zakonska predpisana, preverjali tudi nadzorniki na tehničnem pregledu. Za voznike pomeni nov pripomoček tudi dodatno pazljivost, saj bodo morali tisti, ki pnevmatike menjajo skupaj s platišči, poskrbeti za sistem nadzora tlaka tudi na drugem kompletu platišč, sama menjava pnevmatik pa bo trajala nekoliko dlje, saj bo moral vulkanizer preveriti tipala, jih ponastaviti, kar pa po podatkih iz Motorevije, ki jo izdaja slovenski avtomobilski klub AMZS, včasih zahteva tudi nekaj kilometrov preizkusne vožnje,« opozarja Boštjan Okorn, vodja testiranja pri Zvezi potrošnikov Slovenije.

    Celoten test je objavljen na spletni strani www.zps.si.

    Prejšnji članekZVOKI KLASIKE 2014 PETIČ NA LJUBLJANSKEM GRADU
    Naslednji članekLJUBLJANA ŽALE, ENOJNI ŽARNI GROB ODDAM