Ali ste vedeli, da se tako mladi kot starejši potrošniki pogosto znajdejo pred podobnim izzivom – kako prepoznati poštene ponudbe in varno delovati v digitalnem svetu? Program za medgeneracijsko opolnomočenje potrošnikov skupaj izvajata Zveza potrošnikov Slovenije in RTV Slovenija. Gre za program, ki bo potrošnike iz omenjenih skupin in na omenjenih področjih izobraževal in opolnomočil.
Mladostnikom bo pomagal razvijati potrošniške veščine, finančno pismenost in jih izobraževal o digitalni varnosti, da bodo bolj samozavestni pri svojih prvih samostojnih odločitvah.
Starejšim pa ponuja dostopna izobraževanja o potrošniških pravicah in varni uporabi spleta, da bodo lažje prepoznali pasti in prevare.
Program za medgeneracijsko opolnomočenje uporablja multimedijske vsebine, spletno platformo ter televizijske in radijske oddaje, da doseže čim širši krog ljudi. Posebna pozornost je namenjena dostopnosti – vsebine so opremljene s podnapisi, znakovnim jezikom in prilagoditvami za slabovidne.
Sodelovanje Zveze potrošnikov Slovenije (ZPS) in RTV Slovenija zagotavlja kakovostne, razumljive in privlačne vsebine, ki bodo potrošnikom vseh generacij pomagale sprejemati pametne, varne in trajnostne odločitve.
Program za medgeneracijsko opolnomočenje (ICEmP) – ker moč potrošnika pomeni moč spremembe!
Kje nas lahko spremljate?
Na radijskih valovih, na Valu 202 ste v oktobru že lahko poslušali dve oddaji Vroči mikrofon, dva torka zapored.
Meni se to ne more zgoditi
Gre za stavek, ki ga na nacionalnem odzivnem centru za kibernetsko varnost SI-CERT slišijo najpogosteje. A že samo v prvi polovici letošnjega leta so obravnavali četrtino več spletnih prevar kot v lanskem.
Z vsemi žavbami namazani akviziterji
Akviziterji znajo prepričati stranke, naj kupijo na primer prehranske dodatke v vrednosti 800 €, ali pa magnetno blazino, ki lajša bolečine, izboljšuje spanec, deluje protivnetno in preprečuje kalcinacijo v možganih za “samo” 1.500 €. Pri tem znajo akviziterji opraviti celo domnevno diagnostiko. Njihova najpogostejša tarča so starejši.
Ne zamudite oddaje Koda na temo spletnih prevar
V soboto, 1. 11. 2025 bo oddaja Koda na TV Slovenija 1, posvečena spletnim prevaram.
Kupujete in prodajate izdelke preko Facebookove spletne tržnice Marketplace? Če je odgovor pritrdilen, pozor. Marketplace je namreč postal priljubljeno zbirališče spletnih goljufov, ki tam prežijo na morebitne žrtve. Predstavimo vam konkreten primer gledalca, ki je prodajal otroški voziček za 30 €, na koncu pa ostal brez 1700 €. Naš sogovornik opozarja: že trenutek nepozornosti je dovolj, da ostanete brez svojega denarja. V oddaji tudi o tem, ali je prav, da vso odgovornost za prevaro nosi izključno potrošnik ali bi jo morali prevzeti tudi drugi, na primer banke.
Vsebine iz programa ICEmP bomo redno objavljali na spletni strani www.zps.si.









