V Bruslju je potekala zaključna konferenca velikega evropskega projekta AALIANCE2, ki se je ukvarjal z uporabo tehnologije na področju zdravja, dolgotrajne oskrbe in preventive. Sodelovala je vrsta največjih evropskih korporacij, Evropska komisija ter številne raziskovalne ustanove. Na konferenci je bil predstavljen tudi koncept projekta MATIjA, ki je v Evropi vse bolj prepoznan kot odgovor na vprašanje, kako zgraditi osnovo za široko uporabnost tehnologije v vsakdanjem življenju na področju zdravja.
Na tej konferenci so ugotavljali, da obstaja velik razkorak med idealističnimi predstavami razvijalcev vrhunske tehnologije, njihovimi pričakovanji, da bomo hodili naokrog opremljeni z antenami in kovčki elektronike ter po drugi strani uporabnikov, zdravnikov in negovalnega osebja, ki pogosto tehnologijo zavračajo kot nekaj slabega in neetičnega.
Resnica pa je verjetno nekje vmes. Razvitih je že veliko uporabnih in dostopnih pripomočkov, ki lahko bistveno izboljšajo kvaliteto našega življenja, razbremenijo zdravstveni sistem, povečajo učinkovitost izvajalcev nege in oskrbe, predvsem pa izboljšajo neodvisnost in kvaliteto življenja kroničnih bolnikov. Bolezni, kot so srčna popuščanja, sladkorna bolezen in druga podobna kronična stanja, se lahko učinkovito nadzirajo s pomočjo enostavnih naprav, delujočih preko domačega internetnega omrežja ali mobilnega telefona in opozarjajo uporabnika, kot tudi njegovega zdravnika, kadar je potrebno ukrepanje. Bistvena prednost teh naprav je v stalnem spremljanju bolezenskega stanja, kar posledično zmanjša število kontrolnih pregledov in s tem razbremeni bolnika in prav tako njegovega zdravnika, ki ukrepa le takrat, ko je to potrebno.
Problem široke uporabe tovrstne tehnologije je primerljiv z razvojem prvih avtomobilov, ki so jih takrat imenovali »hudičeve kočije«, danes pa si ne znamo predstavljati življenja brez njih. Prav tako, kot smo za uporabo avtomobilov morali zgraditi cestno omrežje, potrebujemo za uspešno uporabo tehnologije v zdravstvu prilagoditi zakonodajo, sistem financiranja, standarde uporabe in povečati dostopnost naprav. Šele po izgradnji ustreznega okolja bo tehnologija na področju zdravstva pridobila široko uporabnost; mogoče jo bo kupiti ali dobiti tudi na recept ter jo povezati v omrežje, katerega del bodo tudi naši svojci, zdravniki in službe pomoči in nege.
Primer učinkovite gradnje takega omrežja je mreža MATIjA, ki na eni strani na enostaven, prijazen način preko pogovora, na brezplačni telefonski številki 080 10 10 omogoča uporabnikom dostop do informacij in storitev, na drugi strani pa jih povezuje z izvajalci zdravljenja, oskrbe in nege ter drugimi ponudniki storitev za starejše. Mreža MATIjA skupaj s svojimi partnerji nudi ustrezno podporno okolje za široko uporabo tehnologije v domačem okolju. Uporabnikom mreže MATIjA so na voljo tudi koristne informacije o tehnologiji, ki omogoča daljše samostojno in bolj varno bivanje v domačem okolju in njihovih ponudnikih.
Organizacije, kot so Scuola Superiore Sant’Anna (Italija), OFFIS (Nemčija), Tunstall Healthcare (Velika Britanija), Deutsche Telekom (Nemčija), Fundación Tecnalia Research and Innovation (Španija), platforma AGE (Belgija) in nizozemski ZuidZorg, so pokazale veliko zanimanje za drugačen, inovativen pristop mreže MATIjA k povezovanju potreb uporabnika in ponudbe servisnih omrežij. Sporočilo razvijalcem tehnologije na konferenci je bilo jasno in tudi dobro sprejeto – bolj bistvena od vrhunskih tehničnih zmogljivosti je praktična uporabnost, prijaznost in enostavnost tehnologije, ki nam v vsakodnevnem življenju povečuje samostojnost in kvaliteto življenja.
Več: MATIjA